Wikipedia

Результати пошуку

Загальна кількість переглядів сторінки

Календарно-тематичне планування

 

Календарно-тематичне планування з біології у 8 класах

№ Уроку

Тема уроку

Дата

8-А

Дата

8-Б

Дата

8-В

Дата

8-Д

Примітки

Вступ (2 год.)

1.

Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини.

 

 

 

 

 

2.

Значення знань про людину для збереження її здоров’я.

 

 

 

 

 

ТЕМА 1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА (7 год.)

3.

Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини.

 

 

 

 

 

4.

Тканини. Органи. Фізіологічні системи.

Лабораторне дослідження №1:

ознайомлення з препаратами тканин людини

 

 

 

 

 

5.

Поняття про механізми регуляції.

 

 

 

 

 

6.

Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга.

 

 

 

 

 

7.

Гуморальна регуляція. Поняття про гормони.

 

 

 

 

 

8.

Імунна регуляція.

 

 

 

 

 

9.

Узагальнення знань по темі «Вступ», «Організм людини як біологічна система»

 

 

 

 

 

ТЕМА 2. ОПОРА ТА РУХ (6 год.)

10.

Значення   опорно-рухової системи, її будова та функції.. Кістки, хрящі. З’єднання кісток.

Лабораторні дослідження №2

 мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин;

 

 

 

 

 

11.

Огляд будови скелета

 

 

 

 

 

12.

Функції і будова скелетних м’язів Основні групи скелетних м’язів.

 

 

 

 

 

13.

Робота м’язів.   Втома м’язів

 

 

 

 

 

14.

Лабораторні дослідження №3

розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні;

впливу ритму і навантаження на розвиток втоми.

 

 

 

 

 

 

15.

Розвиток опорно-рухової системи людини з віком.

Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи.

Профілактика порушень опорно-рухової системи.

 

 

 

 

Практика. Перша допомога при вивихах і переломах.

16.

Захист проектів Проект (за вибором)

Гіподинамія – ворог сучасної людини

Рухова активність - основа фізичного здоров’я

 

 

 

 

 

17.

Узагальнення знань по темі «Опора та рух»

 

 

 

 

 

ТЕМА 3. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ ( 3 год.)

18.

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого.

 

 

 

 

 

19.

Харчування та обмін речовин. Дослідницький практикум№1. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.

 

 

 

 

 

20.

Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів. Харчові та енергетичні потреби людини.

 Проект Збалансоване харчування.

 

 

 

 

 

ТЕМА 4. ТРАВЛЕННЯ ( 6 год)

21.

Значення травлення. Система органів травлення.

 

 

 

 

 

22.

Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування.

Процес травлення у ротовій порожнині Лабораторні дослідження №4

зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями)

 

 

 

 

 

23.

Процес травлення в шлунку і кишечнику. Дослідницький практикум№2  Дія ферментів слини на крохмаль.

 

 

 

 

 

24.

Регуляція травлення.

 

 

 

 

 

25.

Харчові розлади та їх запобігання.

 

 

 

 

 

26.

Узагальнення знань по темі «Обмін речовин» «Травлення»

 

 

 

 

 

ТЕМА 5. ДИХАННЯ ( 5 год)

27.

Значення дихання.   Система органів дихання. Газообмін у легенях і тканинах.

 

 

 

 

 

28.

Підсумкова контрольна робота

 

 

 

 

 

29.

Дихальні рухи.

 

 

 

 

 

 

30.

Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.

 

 

 

 

Туберкульоз: стан проблеми в Україні.

31.

Профілактика захворювань дихальної системи.

 

 

 

 

 

ТЕМА 6. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН ( 8 год.)

32.

Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа

 

 

 

 

 

33.

Зсідання крові. Групи крові та переливання крові.

 

 

 

 

 

34.

Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація.. Алергія. СНІД.

 

 

 

 

 

35.

 Система кровообігу.

Серце: будова та функції. Робота серця 

Лабораторні дослідження №5:

вимірювання частоти серцевих скорочень.

 Дослідницький практикум №3. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня.

Вимірювання артеріального тиску.

 

 

 

 

 

36.

Будова та функції кровоносних судин. Рух крові

 

 

 

 

 

37.

Кровотечі.   Серцево-судинні хвороби та їх профілактика.

 

 

 

 

 

38.

Узагальнення по темі «Дихання», « Транспорт речовин»

 

 

 

 

 

ТЕМА 7. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ ( 4 год.)

39.

Виділення - важливий етап обміну речовин. 

Будова і функції сечовидільної системи.

 

 

 

 

 

40.

Захворювання нирок та їх профілактика.

 

 

 

 

 

41.

Значення і будова шкіри. Терморегуляція.

 

 

 

 

 

42.

Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри та їх профілактика  Проект

Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання  правил догляду за власною шкірою.

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ.

НЕРВОВА СИСТЕМА  ( 6 год.)

43.

Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини.

 

 

 

 

 

44.

Спинний мозок. Лабораторні дослідження №6 Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями,   пластинчастими препаратами).

 

 

 

 

 

45.

Головний мозок.

 

 

 

 

 

46.

Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система.

 

 

 

 

 

47.

Профілактика захворювань нервової системи.

 

 

 

 

 

48.

Узагальнення знань з теми «Виділення.Терморегуляція»; «Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем.Нервова система»

 

 

 

 

 

ТЕМА 9. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ       ( 7 год.)

49.

Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова.

 

 

 

 

 

50.

Зорова сенсорна система. Око. Гігієна зору.   Лабораторні дослідження №7:

визначення акомодації ока;виявлення сліпої плями на сітківці ока;

 

 

 

 

 

51.

Сприйняття світла, кольору, простору

 

 

 

 

 

52.

Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху.  Сенсорні системи смаку, нюху Лабораторні дослідження №8: вимірювання порога слухової чутливості.

 

 

 

 

 

53.

Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю.

 

 

 

 

 

54.

Дослідницький практикум №4 Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри Особливості поводження з людьми, які мають вади зору і слуху.

 

 

 

 

 

55.

Узагальнення знань по темі «Сенсорні системи»

 

 

 

 

 

ТЕМА 10. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ( 8 год.)

56.

Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи.

 

 

 

 

 

57.

Умовні та безумовні рефлекси  Дослідницький практикум№5. Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темперамент

 

 

 

 

 

58.

Інстинкти.

 

 

 

 

 

59.

Лабораторне дослідження№9: визначення реакції зіниць на світло;  

 

 

 

 

 

60.

Мова. Мислення та свідомість

 

 

 

 

 

61.

Навчання та пам’ять.

 

 

 

 

 

62.

Сон. Біоритми.Захисту проектів по інтересах

 

 

 

 

 

63.

Узагальнення по темі « Вища нервова діяльність»

 

 

 

 

 

ТЕМА 11. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА ( 3 год.)

64.

Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції. Залози внутрішньої та змішаної секреції.

 

 

 

 

 

65.

Профілактика захворювань ендокринної системи.

Взаємодія регуляторних систем Проект. Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика (або тематика за вибором учителя)

 

 

 

 

 

66.

Узагальнення

Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організм Узагальнення знань з теми «Ендокринна система»

 

 

 

 

 

ТЕМА 12. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ ( 4 год)

67.

Будова та функції  репродуктивної системи. Статеві клітини. Запліднення. Менструальний цикл.

 

 

 

 

 

68.

Підсумкова контрольна робота

 

 

 

 

 

69.

Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції.

(Постембріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров’я.)

 

 

 

 

 

70.

Цілісність організму людини.Взаємодія регуляторних систем

 

 

 

 

 

 

№ уроку

Тема уроку

Дата

9-А

Дата

9-Д

Примітки

Вступ (2 год.)

1.

Біологія як наука. Предмет біології. Основні галузі біології

 

 

 

2.

Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень

 

 

 

Тема 1. Хімічний склад клітини(8 год)

3.

Вміст хімічних елементів в клітині. Вода та її властивості.

Інші неорганічні молекули

 

 

 

4.

Органічні молекули. Ліпіди, їх роль.

 

 

 

5.

Вуглеводи, їх роль. Поняття про біополімери.

 

 

 

6.

Білки, їх будова та основні функції.

 

 

 

7.

Ферменти, їх роль у клітині

 

 

 

8.

Відкриття нуклеїнових кислот. Будова та функції ДНК

 

 

 

9.

Будова та функції РНК. АТФ. Практична робота №1. Розв`язування елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот

 

 

 

10.

Узагальнення з тем «Вступ», «Хімічний склад клітини»

 

 

 

Тема 2.Структура клітини (7год.)

11.

Історія вивчення клітини. Методи дослідження клітини. Типи мікроскопії

 

 

 

12.

Типи клітин та їх порівняльна характеристика Лабораторна робота № 1.  Вивчення структурно -

функціональної  різноманітності клітин

 

 

 

13.

Поверхневий апарат еукаріотичної клітини

 

 

 

14.

Одномембранні та немембранні органели клітини

 

 

 

15.

Двомембранні органели клітини, їх автономність

 

 

 

16.

Ядро, його будова та функції

 

 

 

17.

Узагальнення з теми «Структура клітини»

 

 

 

Тема 3.Принципи функціонування клітини (6год.)

18.

Обмін речовин та енергії в клітині

 

 

 

19.

Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах

 

 

 

20.

Клітинне дихання.

 

 

 

21.

Фотосинтез: світлова та темнова фази

 

 

 

22.

Хемосинтез

 

 

 

23

Планетарна роль фотосинтетичних та хемосинтетичних організмів

 

 

 

24.

Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах.

 

 

 

25.

Підсумковий урок з теми «Принципи функціонування клітини.

 

 

 

Тема4.Збереження та реалізація спадкової інформації (11год.)

26.

Гени та геноми. Будова генів

 

 

 

27.

Основні типи РНК. Транскрипція

 

 

 

28.

Біосинтез білка. Поняття про генетичний код.

 

 

 

29.

Підсумкова контрольна робота

 

 

 

30.

Будова і функції хромосом.

 

 

 

31.

Поділ клітини - мітоз. Його біологічне значення

 

 

 

32

Лабораторне дослідження. Фази мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі)

 

 

33.

Мейоз. Його біологічне значення.

 

 

 

34.

Особливості будови статевих клітин

 

 

 

35.

Практична робота№2. Розв`язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції, трансляції

 

 

 

36.

Запліднення у рослин і тварин .Етапи індивідуального розвитку організмів.

 

 

 

37.

Підсумковий урок з теми «Збереження та реалізація спадкової інформації»

 

 

 

Тема5.Закономірності успадкування ознак (11год.)

38.

Класичні методи генетичних досліджень

 

 

 

39.

Закономірності успадкування ознак, встановлені Г. Менделем. І та ІІ закони

 

 

 

40.

Закономірності успадкування ознак, встановлені Г. Менделем. ІІІ закон

 

 

 

41.

Ознака організму як результат взаємодії генів

 

 

 

42.

Поняття про зчеплення генів. Хромосомна теорія спадковості.

 

 

 

43.

Генетика статі і успадкування зчеплене зі статтю Практична робота № 3. Складання схем схрещування

 

 

 

44.

Форми мінливості. Мутації. Види мутацій Лабораторне дослідження. Мінливість рослин і тварин

 

 

 

45.

Причини та наслідки мутацій

 

 

 

46.

Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування

 

 

 

47.

Представлення проектів “Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак”, “Складання родоводу родини видатної людини”(за вибором дитини)

 

 

 

48.

Підсумковий урок з теми «Закономірності успадкування ознак»

 

 

 

Тема 6.Еволюція органічного світу (7год.)

49.

Популяції живих організмів та їх основні характеристики.

 

 

 

50.

Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін.

 

 

 

51.

Механізми видоутворення.

 

 

 

52.

Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч.Дарвіна.

 

 

 

53.

Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції.

 

 

 

54.

Еволюція людини. Етапи еволюції. Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя.

 

 

 

55.

Підсумковий урок з теми «Еволюція органічного світу»

 

 

 

Тема 7. Біорізноманіття(2год.)

56.

Основи еволюційної філогенії та систематики. Основні групи організмів:бактерії, археї, еукаріоти.

 

 

 

57.

Неклітинні форми життя:віруси. Огляд основних еукаріотичних таксонів.

 

 

 

Тема 8.Надорганізмові біологічні системи (6год.)

58.

Екосистема. Різноманітність екосистем.

 

 

 

59.

Харчові зв’язки,потоки енергії та колообіг речовин у екосистемах.

 

 

 

60.

Біотичні,абіотичні та антропічні (антропогенні,техногенні) фактори.

 

 

 

61.

Стабільність екосистем та причини її порушення.

 

 

 

62.

Біосфера як цілісна система.

 

 

 

63.

Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища. Проект(дослідницький)Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості.

 

 

 

Тема9. Біологія як основа біотехнології та медицини(8 год)

64.

Поняття про селекцію.

 

 

 

65.

Введення в культуру рослин.Методи селекції рослин.

 

 

 

66.

Одомашнення тварин.Методи селекції тварин.

 

 

 

67.

Огляд традиційних біотехнологій

 

 

 

68.

Основи генетичної та клітинної інженерії.Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині.

 

 

 

69.

Генетично модифіковані організми

 

 

 

70.

Підсумкова контрольна робота

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар